Mollie factuur inboeken

Via onderstaande stappen kunt u een Mollie factuur inboeken in de Books app in MSPPortal.nl.

  1. Ga naar het Leveranciers (suppliers) overzicht.
  2. Zoek de leverancier Mollie B.V. en klik op nieuwe inkoop (new purchase).
  3. Upload de inkoopfactuur, afbeelding 1.
  4. Voer het factuurnummer (reference) en de factuurdatum (date) in, kies de juiste kostenplaats (costcenter) en klik op opslaan (save), afbeelding 2.
  5. Voeg een nieuwe regel toe (add line), afbeelding 3.
  6. Vul het factuurbedrag inclusief BTW in bij prijs (price), kies de juiste grootboekrekening (ledger) en klik op opslaan (save), afbeelding 4.
  7. Sla de inkoopfactuur op via opslaan en vergrendelen (save and lock), afbeelding 5.
  8. Voeg een betaling toe met als methode (method) de grootboekrekening (ledger) waar de Mollie betalingen op binnenkomen, afbeelding 6.

Afbeeldingen

Afbeelding 1
Afbeelding 2
Afbeelding 3
Afbeelding 4
Afbeelding 5
Afbeelding 6

Vragen

Voor vragen kunt u contact met ons opnemen.

Klacht indienen over spam of misbruik

Het is verboden voor klanten van Van Der Toorn & Geertse om spam te versturen via ons netwerk of om onze diensten te gebruiken in verband met spam, phishing, fraude, hacking en dergelijke illegale zaken.

Wij willen u aanmoedigen om contact met ons op te nemen over alle vormen van misbruik vanaf ons netwerk en diensten. U kunt uw klacht per email sturen naar abuse@vdtg.nl. Wij zullen uw klacht dan in behandeling nemen en waar nodig maatregelen treffen.

Stuur bij het melden van email misbruik of spam altijd de volledige email-headers van het spambericht mee. Deze informatie is essentieel voor het instellen van een onderzoek.

Houd er rekening mee dat wij vanwege privacy u niet altijd kunnen meedelen welke actie en maatregelen wij ondernemen tegen de betreffende klant. Ook kan het zijn dat wij tijd nodig hebben voor nader onderzoek of juridisch overleg. Elke klacht wordt namelijk grondig onderzocht en we nemen dergelijke klachten zeker serieus.

Als er sprake is van een misdrijf, neem dan zo snel mogelijk contact op met de politie in uw woonplaats. U kunt ons uw proces-verbaal nummer doorgeven, zodat ook wij deze informatie kunnen gebruiken voor een eventuele aangifte.

Voor overige vragen kunt u contact met ons opnemen via ons contactformulier.

DisplayLink Troubleshooting

Wij hebben enkele klanten met problemen waarbij de third-party USB-C dock niet meer werkt wat lijkt te komen door een Windows Update.

HP

Tijdelijke oplossing bij HP lijkt een reset uit te voeren.

  1. Schakel de laptop volledig uit (dus niet standby/hibernate etc.).
  2. Haal alle kabels los.
  3. Houd de aan/uit knop minimaal 10 seconden ingedrukt (laptop zal aan/uit gaan, gewoon vasthouden).
  4. Laptop gaat een paar keer aan/uit en fan kan hard gaan blazen na loslaten.
  5. Laptop start als het goed is vanzelf op en probleem zou nu verholpen moeten zijn.

Het kan zijn dat je bij beeldscherm instellingen het dupliceren/uitbreiden weer aan dient te zetten.

Lenovo

Voor Lenovo lijkt de enige oplossing om een officiele Lenovo USB-C dock te gebruiken.

Overige merken

De USB-C docks/adapters gebruiken het DisplayLink protocol.
DisplayLink geeft op hun website aan dat de volgende stappen een oplossing zouden kunnen bieden voor dit probleem.

  1. Installeer de nieuwste DisplayLink software.
    DisplayLink Downloads Page | Synaptics
  2. Installeer de nieuwste USB 3.0 driver via de website van de laptop/computer fabrikant.
  3. Installeer de nieuwste BIOS/UEFI via de website van de laptop/computer fabrikant.
  4. Probeer een andere USB poort en/of USB-C dock/adapter.
  5. Schakel USB selective suspend uit.
  6. Kijk voor fouten in apparaatbeheer en logboeken.
  7. Update de USB-C dock/adapter.
  8. Schakel Link State Power Management uit in energiebeheer.

Komt u er niet uit? Wij leveren ook IT consultancy en IT beheer! Neem contact met ons op voor meer informatie.

Solcon IPTV via Ubiquiti USG

  1. Log in op de UniFi omgeving (via ons is dat https://unifi.miruict.nl).
  2. Maak een nieuw VLAN-only netwerk aan.
    In dit voorbeeld gebruiken we IPTV-bridge als naam en 250 als VLAN ID.
    Schakel IGMP-snooping in.

3. Maak in de map “/usr/lib/unifi/data/sites/<sitenaam>” een bestand “config.gateway.json” aan met de volgende inhoud (vervang <sitenaam> met de naam van de site):

{
  "interfaces": {
    "bridge": {
      "br0": {
        "aging": "300",
        "bridged-conntrack": "disable",
        "hello-time": "2",
        "max-age": "20",
        "priority": "32768",
        "promiscuous": "disable",
        "stp": "false"
      }
    },
    "ethernet": {
      "eth0": {
        "vif": {
          "188": {
            "bridge-group": {
              "bridge": "br0"
            }
          }
        }
      },
      "eth1": {
        "vif": {
          "250": {
            "bridge-group": {
              "bridge": "br0"
            }
          }
        }
      }
    }
  }
}

4. Zorg ervoor dat de USG zijn instellingen opnieuw ophaalt door deze opnieuw op te starten of via de provision knop in UniFi.

5. Steek de IPTV kastjes in een switch welke IGMP-snooping ondersteund en verander die poort naar het IPTV netwerk (VLAN 250).

Komt u er niet uit? Wij leveren ook IT consultancy en IT beheer! Neem contact met ons op voor meer informatie.

Controleren welke macOS-versie uw Mac gebruikt

Met ‘Over deze Mac’ kunt u controleren welke versie van het Mac-besturingssysteem op uw Mac is geïnstalleerd.

Welke macOS-versie is geïnstalleerd?

Kies ‘Over deze Mac’ in het Apple-menu  in de linkerhoek van het scherm.
U ziet nu de naam van de macOS-versie, bijvoorbeeld ‘macOS Monterey’ of ‘macOS Big Sur’, gevolgd door het versienummer.

Als u ook het buildnummer wilt weten, klikt u op het versienummer.

Server certificate verification failed. CAfile: /etc/ssl/certs/ca-certificates.crt CRLfile: none

Bij het proberen te updaten van Proxmox 5 (Debian 8 gebasseerd) geeft deze de volgende foutmelding:
Server certificate verification failed. CAfile: /etc/ssl/certs/ca-certificates.crt CRLfile: none

Dit komt omdat het root certificaat van Letsencrypt verlopen is op 30 september 2021.

De oplossing hiervoor is als volgt:

  1. Open (bijvoorbeeld met nano) /etc/ca-certificates.conf en zet een ! voor /mozilla/DST_Root_CA_X3.crt
  2. update ca-certificates met update-ca-certificates

Bovenstaande werkt alleen mits ca-certificates geinstalleerd staat en /usr/share/ca-certificates/mozilla/ISRG_Root_X1.crt in /etc/ca-certificates.conf zit.

Remote Server returned ‘550 5.7.520 Access denied, Your organization does not allow external forwarding. Please contact your administrator for further assistance. AS(7555)’

When trying to use external forwarding on a Shared Mailbox:

user@domain.tld
Remote Server returned ‘550 5.7.520 Access denied, Your organization does not allow external forwarding. Please contact your administrator for further assistance. AS(7555)’

Go to: https://protection.office.com/antispam

Create policy -> Outbound -> user@domain.tld -> Forwarding is enabled.

The command you tried to run isn’t currently allowed in your organization. To run this command, you first need to run the command: Enable-OrganizationCustomization

When trying to add an anti-spam policy in O365 Security Portal the following message occurs:

All the customers where we already added anti-spam policies without this message used Azure AD Connect, I think this activates the OrganizationCustomization option.

On Windows 10, open elevated Powershell:

Install-Module -Name ExchangeOnlineManagement

Import-Module ExchangeOnlineManagement

Connect-ExchangeOnline -UserPrincipalName user@domain.tld

Enable-OrganizationCustomization

Just one extra step there for those who do not use PowerShell, after InstallModule, run this: Set-ExecutionPolicy RemoteSigned

Gareth

“Symantec Endpoint Protection has detected that there are pending system changes that require a reboot. Please reboot the system and rerun the installation.”

When trying to install Symantec Endpoint Security the following error may show up:
“Symantec Endpoint Protection has detected that there are pending system changes that require a reboot. Please reboot the system and rerun the installation.”

The first step would be to reboot, but sometimes this is not possible because of important system services, or after a reboot the error still shows.
Please try the following:

  1. Open the Windows Registry using regedit.exe.
  2. Search for the entry “PendingFileRenameOperations” in:
    • HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlSession Manager
  3. Restart the SEP installation; the install should finish without error.